Na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia w zakresie ogłoszeń opracowaliśmy zalecenia, jak szybko i korzystnie sprzedać samochód.
Znajdziesz tu porady dotyczące procesu sprzedaży samochodu oraz sposobu jej dokonania.
Niniejsza rubryka pomoże tym, którzy po raz pierwszy zdecydowali się sprzedać swój samochód i nie wiedzą, od czego zacząć. Zainteresuje również tych, którzy już wcześniej dokonywali podobnych transakcji, ale popełnili błędy, stracili pieniądze i nerwy.
JAK PRZYGOTOWAĆ SAMOCHÓD DO SPRZEDAŻY
Sprzedaż samochodu zaczyna się od dobrego przygotowania, ponieważ jest ono kluczem do udanej i szybkiej sprzedaży. Wygląd Twojego samochodu będzie bardziej atrakcyjny, jeśli włożysz w niego trochę pracy i czasu oraz pieniędzy. Samochód, który jest atrakcyjny i dobrze przygotowany do sprzedaży, przyciągnie więcej chętnych, co może doprowadzić do szybszej sprzedaży i wyższych cen.
Wnętrze i bagażnik
Przygotowanie wnętrza samochodu i bagażnika do zrobienia zdjęcia jest istotnym elementem każdej sprzedaży. Zadbane wnętrze pojazdu i bagażnik bez bagażu przyciągają uwagę kupującego i świadczą o odpowiedzialności właściciela.
Istnieją dwie opcje czyszczenia samochodu w ramach przygotowań do sprzedaży: czyszczenie samodzielne i czyszczenie profesjonalne. Wybór zależy od możliwości finansowych, czasu i, oczywiście, potrzeb.
Samodzielne sprzątanie
Jeśli wewnątrz samochodu nie ma śladów soków lub napojów gazowanych, dzieci nie rysowały kredkami i długopisami, a tapicerka siedzeń nie jest przesiąknięta dymem papierosowym, wystarczy, że wyczyścisz wnętrze przed sprzedażą.
Aby przygotować samochód do sprzedaży, należy wyjąć i wyprać dywaniki. Dokładnie odkurzyć wszystkie części wnętrza i przestrzeni bagażowej: wykładzinę podłogową, siedzenia i drobne szwy.
Należy umyć wszystkie plastikowe części, popielniczki i panele specjalnym środkiem czyszczącym, który nie pozostawia smug, a następnie wytrzeć wszystko suchą szmatką. Wybierając środki czyszczące, nie wskazujemy żadnych konkretnych, wystarczą środki, które nie mają silnych zapachów. Takie środki czyszczące można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym lub na stacji paliw. Po wyczyszczeniu należy przewietrzyć wnętrze samochodu, aby nie pozostały żadne zapachy.
Należy zwrócić szczególną uwagę na szyby, ponieważ muszą być czyste zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Profesjonalne sprzątanie kompleksowe
Jeśli wnętrze i bagażnik wymagają czyszczenia gruntownego, należy je przekazać profesjonalistom i oddać samochód do rzetelnej myjni samochodowej. Usługa obejmuje zazwyczaj dokładne czyszczenie elementów wykończenia wnętrza, bagażnika, szyb, siedzeń, wykładzin i progów. Czyszczone są także sufit, boczki drzwi i deska rozdzielcza oraz odkurzane nawiewy powietrza.
Profesjonalne sprzątanie opłaci się, ponieważ jego efekt znacznie zwiększa szanse na szybką sprzedaż. Dobre wrażenie kupującego odnośnie wnętrza samochodu zmniejsza szanse na obniżenie ceny.
Jednak samo mycie samochodu nie wystarczy. Zalecamy również, aby wyglądem jak najbardziej przypominał fabryczny. Dlatego warto przed sprzedażą pozbyć się osobistych przedmiotów i akcesoriów znajdujących się w kabinie: usunąć odświeżacze i naklejki, usunąć osobiste przedmioty ze schowka i innych miejsc.
Nie zapomnij też usunąć naklejek z karoserii. Twoje upodobania w zakresie "dekorowania" samochodu mogą nie odpowiadać preferencjom kupującego.
Nadwozie samochodu
Stan karoserii ma kluczowe znaczenie podczas sprzedaży samochodu. Niewielu będzie zainteresowanych samochodem z rysami lub korozją. Dlatego nawet przy niewielkim wysiłku można poprawić ogólny stan samochodu i wyeliminować zastrzeżenia kupującego do detali.
Jednak posiadanie drobnych odprysków na lakierze samochodu daje pewność, że lakier fabryczny nie był lakierowany na nowo. Doskonała karoseria samochodu z przebiegiem 100 tys. km może być ostrzeżeniem dla doświadczonego nabywcy.
Jeśli nie zamierzasz lakierować małych uszkodzonych elementów, warto je podkreślić podczas pierwszego spotkania z kupującym. Możesz wspomnieć o wadzie w treści ogłoszenia lub dodać zdjęcie. Uczciwy sprzedawca jest zawsze bardziej przychylny i zachęca kupującego.
Przed pierwszym spotkaniem z nabywcą dowiedz się, ile kosztuje naprawa i malowanie uszkodzonych elementów. Informacje te mogą być potrzebne na wypadek, gdyby kupujący zaczął się negocjować.
Profesjonalne polerowanie
Każda karoseria samochodu jest chroniona powłoką lakierniczą, która zabezpiecza ją przed korozją oraz nadaje jej połysk i atrakcyjny wygląd. Z czasem ścieranie, odpryski, zadrapania i pył powodują zmętnienie lakieru.
Jeśli przygotowujesz samochód do sprzedaży, który nie ma większych uszkodzeń, ale ma kilka zadrapań, możesz wypolerować lakier nadwozia.
Należy jednak polerować cały samochód, a nie poszczególne elementy, ponieważ w przeciwnym razie wypolerowana część będzie się różnić od reszty powierzchni. Wzbudzi to podejrzenia kupującego.
Sprawdzanie grubości za pomocą miernika
Przed sprzedażą pojazdu warto sprawdzić grubość lakieru na elementach karoserii za pomocą miernika grubości lakieru. Obecnie co drugi nabywca korzysta z tego urządzenia, aby sprawdzić samochód pod kątem poważnych uszkodzeń lub wypadków. Warto znać wyniki pomiarów miernika, aby znać całą prawdę o swoim samochodzie.
Należy pamiętać, że grubość powłoki fabrycznej może się nieznacznie różnić w zależności od nadwozia, w zależności od metody nakładania i właściwości lakieru. Na przykład grubość powłoki na środku dachu jest mniejsza niż na krawędziach. Jednak w przypadku symetrycznych elementów nadwozia grubość powłoki lakierniczej powinna być taka sama.
Oryginalność można stosunkowo łatwo sprawdzić.Informacje o grubości lakieru fabrycznego można łatwo znaleźć w Internecie.
Jeśli samochód był lakierowany, zmierzone wartości będą 2-3 razy wyższe od standardowych. Dodatkowa warstwa farby to około 100 dodatkowych mikronów. Jeśli wartość ta kilkadziesiąt razy przekracza wartość standardową, oznacza to, że element nadwozia został zaszpachlowany.
Należy pamiętać, że fabryczna grubość lakieru na wewnętrznych powierzchniach karoserii jest o około 40-60 mikronów mniejsza niż na zewnętrznych.
Możesz samodzielnie zlecić sprawdzenie karoserii - świadczy to o Twoim zaufaniu do samochodu i uczciwym podejściu do sprzedaży.
Komora silnika
Jeśli wygląd zewnętrzny jest czysty, następnym krokiem jest przygotowanie komory silnika samochodu. Każdy klient zawsze zagląda do komory silnika, dlatego ważne jest, aby ją posprzątać.
Ważne jest, aby na tym etapie nie przesadzić, ponieważ sam fakt profesjonalnego czyszczenia komory silnika wzbudzi podejrzenia kupującego. Idealnie czysta komora silnika może sugerować, że próbujesz zrobić wrażenie na kupującym "opakowaniem" i odwrócić uwagę od problemów technicznych.
Jeśli zdecydujesz się na mycie silnika, zrób to co najmniej kilka tygodni przed sprzedażą, aby nie wyglądał na świeżo umytego. Mycie silnika jest procesem dość skomplikowanym, dlatego lepiej przekazać tę czynność profesjonalistom z zaufanej myjni samochodowej, aby nie uszkodzić układów elektrycznych pod maską.
Można również samodzielnie wyczyścić komorę silnika. Pył w komorze silnika można wytrzeć suchą szmatką lub użyć kompresora i wydmuchać cały pył sprężonym powietrzem.
Wycieki oleju można usunąć za pomocą szmatki. Nie usunięcie ich całkowicie, jednak polepszy wygląd.
Opcje i wyposażenie
Każdy kupujący ma nadzieję, że kupi samochód z pełnym wyposażeniem, tzn. z maksymalnym zestawem akcesoriów i funkcji, które wchodziły w skład wyposażenia fabrycznego.
Dlatego przed sprzedażą należy sprawdzić działanie wszystkich układów elektrycznych, żarówek świateł tylnych, reflektorów, działanie szyb, oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej, klimatyzacji i innych opcji, z których być może rzadko się korzysta.
Każda usterka będzie powodem do obniżenia ceny. A często taniej wychodzi samodzielne usunięcie drobnych usterek przed sprzedażą, niż obniżenie ceny w trakcie negocjacji.
Przygotuj się na to, że kupujący będą zwracać uwagę na stan opon, zużycie tarcz hamulcowych, stan pasów i inne szczegóły. Jeśli samochód ma być wyposażony w koło zapasowe, a Ty go nie masz, teraz jest czas, aby je nabyć.
W samochodzie wystawionym na sprzedaż muszą się również znajdować: podnośnik, apteczka, klucz do odkręcania kół, zaczep holowniczy, jeśli jest, kompletna apteczka i gaśnica w bagażniku.
Mycie samochodu
Pamiętaj, że w momencie sprzedaży samochód musi być utrzymywany w czystości. Nie zawsze możliwe jest mycie samochodu przed spotkaniem z klientem, dlatego należy być przygotowanym na częstsze niż zwykle wizyty na myjni.
W ten sposób możesz umówić się na spotkanie z kupującym w dowolnym momencie, a nie martwić się o zjazd do myjni po drodze.
JAK WYCENIĆ SAMOCHÓD?
Samochód jest wart tyle, ile są gotowi za niego zapłacić jego nabywcy. Obowiązuje ogólna zasada popytu i podaży: jeśli na rynku jest wielu sprzedawców, a mało kupujących, cena będzie spadać i odwrotnie. Dlatego rzadko udaje się sprzedać samochód za potrójną cenę, i to przy dużym szczęściu.
Często właściciel samochodu ma subiektywną opinię na temat jego wartości i dlatego ustala zawyżoną cenę. Zanim właściciel samochodu będzie mógł go sprzedać, może upłynąć dużo czasu.
Przybliżona cena
Ciężko jest obliczyć rzeczywistą wartość samochodu. Zależy ona od aktualnych porównywalnych ofert na rynku, warunków zakupu, stanu samochodu, dodatkowych bonusów, sympatii dla właściciela, a nawet nastroju kupującego.
Najlepszą radą w przypadku świetnej oferty jest obserwowanie konkurentów na rynku sprzedaży samochodów. Podobne oferty są punktem wyjścia, od którego należy rozpocząć ustalanie ceny.
Porównując podobne oferty na rynku, można dostosować cenę ogłoszenia tak, aby była jak najbardziej atrakcyjna.
Na portalu można przeglądać statystyki wyświetleń ogłoszeń. Pozwoli to zrozumieć, jak zmiana parametrów wpływa na ich popularność.
Cena na rzadkie samochody
Jeśli sprzedajesz samochód, który jest obecnie rzadkością w Polsce, trudno będzie określić jego cenę. Przede wszystkim należy zrozumieć, jaka jest wartość tak rzadkiego modelu i kto mógłby być zainteresowany jego kupnem. Należy dowiedzieć się, czy kupujący jest gotów przepłacić za wygląd, szybkość i markę, czy też te czynniki będą raczej powodem do obniżenia ceny.
Pamiętaj, że jeśli Twój samochód będzie traktowany przez nabywcę jako codzienny środek transportu, rzadkość i autentyczność będą sprzyjać negocjacjom i obniżą cenę. Jest też na odwrót. Jeśli są tylko 2-3 takie samochody, kupujący będzie zainteresowany wyjątkowością oferty.
Ocena modeli zabytkowych i kolekcjonerskich
Podobnie jak w przypadku wyceny antyków, samochody zabytkowe to klasyki, które mogą się od siebie różnić. Przy obliczaniu wartości takich samochodów bierze się pod uwagę liczbę wyprodukowanych modeli, konfigurację, rok produkcji, stan samochodu i wiele innych czynników.
W związku z tym samodzielna ocena samochodu zabytkowego jest dość trudna, dlatego lepiej zwrócić się do eksperta lub społeczności miłośników samochodów zabytkowych. Doradzą Ci w zakresie warunków sprzedaży, a nawet znajdą potencjalnych nabywców.
Czynniki wpływające na koszt
Dodatkowe "funkcje" mogą mieć pozytywny wpływ na ostateczny koszt samochodu. Istnieją jednak również czynniki, które zmniejszają zainteresowanie kupujących.
Dodatkowy zestaw kluczy
Posiadanie zapasowego klucza raczej nie zwiększy ceny, ale z pewnością przyciągnie uwagę osób, dla których duplikaty kluczy są ważne. Niektórzy nabywcy odmawiają nawet obejrzenia samochodu, jeśli brakuje drugiego kompletu kluczyków.
Historia serwisowa
Miłym bonusem dla kupującego i ewentualnym powodem do podniesienia ceny przez sprzedającego będzie potwierdzenie historii serwisowej z listą wymienionych części, z dołączonymi fakturami za naprawy.
Fakty świadczące o starannej i wiernej obsłudze i utrzymaniu samochodu nie tylko stworzą dobre wrażenie o samochodzie, ale także wzbudzą zaufanie do sprzedawcy.
Dodatkowy komplet kół
Dobry stan opon będzie dodatkowym atutem przy sprzedaży. Zestaw zimowy może znacznie podnieść cenę, jeśli zostanie wyposażony w felgi. Aluminiowe felgi nie zwiększą znacząco ceny - pełny zwrot pieniędzy jest mało prawdopodobny. Jednak taki dodatek do ogólnego projektu będzie przyciągał uwagę.
Tuning
Dodatkowo zamontowane spoilery, oklejenie karoserii, aerografia i inne elementy indywidualizmu mogą odstraszyć potencjalnego nabywcę.
Jednak każdy samochód może znaleźć nabywcę, jeśli nauczysz się czekać i nie będziesz skąpił rabatów.
JAK ZROBIĆ ZDJĘCIA POJAZDU
Pierwszą rzeczą, na którą zwraca uwagę kupujący podczas wyboru samochodu, są oczywiście zdjęcia. Właśnie na podstawie atrakcyjności zdjęcia potencjalny nabywca decyduje, czy zwróci uwagę na ogłoszenie, czy nie.
Z pewnością nie obejdzie się bez przygotowania wnętrza i karoserii przed wykonaniem zdjęć. Aby zdjęcia były jak najatrakcyjniejsze, należy wymyć samochód, wyczyścić wnętrze i bagażnik, usunąć obce naklejki i rzeczy osobiste.
Czas wykonywania zdjęć
Zdjęcia samochodu wykonane przy słabym oświetleniu, np. wieczorem, na ciemnym parkingu lub w garażu, mogą nie przyciągnąć nabywcy tak bardzo, jak jasne zdjęcie wykonane w dziennym świetle. Zdjęcia przyciemnione mogą nie oddawać koloru i stanu samochodu.
Najlepszym czasem na robienie zdjęć jest dzień i słoneczna pogoda. Lepsze zdjęcie można uzyskać, gdy słońce znajduje się za plecami. Unikaj odblasków, ponieważ utrudniają one kupującemu ocenę stanu samochodu.
Dobre zdjęcia można robić nawet wtedy, gdy jest pochmurno. Upewnij się, że nie pada deszcz lub śnieg, a samochód jest czysty w momencie robienia zdjęć.
Miejsce do robienia zdjęć
Istnieje kilka zaleceń dotyczących miejsca, w którym należy umieszczać samochód na zdjęciach. Unikaj zdjęć na tle tłumów ludzi, w pobliżu poboczy dróg, parkingów, miejsc, w których zalega brudny śnieg i kałuże.
Samochód wystawiony na sprzedaż jest głównym elementem zdjęcia, więc nie pozwól, aby cokolwiek przeszkadzało kupującemu w bliższym zapoznaniu się z nim. Dobrym miejscem na wykonanie zdjęcia może być zadbane, czyste miejsce na wsi, podwórko domu jednorodzinnego lub pusta działka.
Podejście do tworzenia zdjęcia
Aby zamieścić atrakcyjne ogłoszenie, nie trzeba dysponować profesjonalnym sprzętem fotograficznym - wystarczą zdjęcia wykonane nowoczesnym smartfonem. Jeśli nie potrafisz zrobić zdjęć samodzielnie, możesz poprosić o pomoc przyjaciół, którzy robią dobre zdjęcia w codziennym życiu.
Przejrzyj inne ogłoszenia i znajdź te, które Twoim zdaniem mają dobre zdjęcia. Przeanalizuj, które zdjęcia przyciągają Twoją uwagę i powtórz te sposoby na własnych zdjęciach.
Pamiętaj, że pionowe zdjęcia są denerwujące, więc unikaj takich kadrów.
Wymagania dotyczące zdjęć do ogłoszenia
W naszym portalu możesz dodać do ogłoszenia maksymalnie 40 zdjęć. Może Ci się wydawać, że to dużo, jednak to nie tak. Dobra oferta sprzedaży samochodu musi zawierać jak najwięcej zdjęć wysokiej jakości.
Moderatorzy będą dokładnie sprawdzać treść każdego ogłoszenia i nie będą akceptować zdjęć, które zawierają logo innych firm, reklamy lub które wyraźnie nie należą do autora.
Dobre kąty do robienia zdjęć
Przygotowaliśmy listę kątów widzenia zdjęć, które pomogą Ci stworzyć bardziej treściwą ofertę.
Obowiązkowe zdjęcie pojazdu:
Widok z prawej, lewej strony, z przodu i z tyłu,
Ogólny widok na komorę silnika,
Ogólny widok przedziału bagażowego, jeśli występuje,
Tablica rozdzielcza przy uruchomionym silniku,
Widok ogólny na przednie fotele kierowcy i pasażera,
Widok ogólny na tylne siedzenia.
Dodatkowe zdjęcia:
- Jeśli pojazd ma funkcję transformacji, można pokazać fragmenty procesu transformacji lub jego poszczególne etapy. Dzięki temu kupujący łatwiej zrozumie możliwości pojazdu niż po prostu czytając tekst w opisie ogłoszenia;
- Jeśli to możliwe, zrób zdjęcia wbudowanych pojemników i schowków;
- Zrób zdjęcia wszystkich elementów wyposażenia dodatkowego, które nie są zawarte w komplecie z pojazdem;
- W przypadku sprzedaży samochodu za dobry obyczaj uważa się uczciwe informowanie w ogłoszeniach o obecności zarysowań i odprysków, a także otarć i innych uszkodzeń wnętrza. Dlatego uczciwie jest pokazać na zdjęciach również istniejące wady;
- Jeśli samochód ma specjalne cechy, takie jak specjalny system sterowania komputerem pokładowym lub nawigacją, lub jeśli ma oryginalne chromowane felgi, lub jeśli wnętrze jest w doskonałym stanie, warto zrobić dodatkowe zdjęcia.
Zdjęcie główne ogłoszenia
Wybierz najlepsze zdjęcie samochodu i umieść je jako pierwsze w ogłoszeniu - kupujący zobaczą je jako pierwsze. Najlepiej zrobić zdjęcie, na którym widać całą przednią część pojazdu.
JAK NAGRAĆ FILMIK DO OGŁOSZENIA
Oczywiście nie jest konieczne umieszczanie w ogłoszeniu filmiku. Jednak krótki przegląd może pomóc w sprzedaży samochodu. Celem takiego nagrania jest udzielenie odpowiedzi na pytania, które trudno omówić w tekście lub pokazać na zdjęciu. Nakręcenie kilkuminutowego filmiku nie wymaga dużego wysiłku - wystarczy smartfon z kamerą i trochę czasu.
Oto przykładowy scenariusz
- Logiczne jest rozpoczęcie filmu od prezentacji rozruchu samochodu i działania silnika. Można to pokazać przy rozgrzanym i nie rozgrzanym silniku;
- należy wykazać, że wszystko w samochodzie działa prawidłowo i jest sprawne. Dlatego warto skupić się na panelu rozdzielczym i zademonstrować działanie wszystkich systemów;
- Jeśli są jakieś drobne usterki, nie trzeba ich ukrywać, lepiej wspomnieć o nich w filmiku;
- Jeśli samochód jest dość rzadki, konieczne jest nakręcenie bardziej szczegółowego filmu. Zalecamy pokazanie cech unikalnych modeli: mechanizmów składania siedzeń, lusterek, drzwi, otwierania bagażnika, klapy zbiornika paliwa, schowków i innych detali.
Czego nie należy robić podczas kręcenia filmu
- Film będzie wyglądał dziwnie, jeśli nie będzie zawierał komentarza sprzedawcy. Potencjalny nabywca jest zainteresowany szczegółami: jak długo samochód był w poprzednim posiadaniu, jakie są jego mocne i słabe strony, na co należy zwrócić uwagę itd. Najważniejsze jest, aby opowieść była interesująca i pomogła znaleźć odpowiedzi na pytania kupującego jeszcze przed pierwszymi oględzinami samochodu;
- Cicha jazda na filmie nie ma sensu, dlatego lepiej opowiedzieć o cechach samochodu, zużyciu paliwa w różnych warunkach, "charakterze" jazdy lub właściwościach technicznych;
- Nakładająca się muzyka może być irytująca, ponieważ dla kupującego ważniejsze jest zrozumienie charakterystyki samochodu niż osobiste preferencje muzyczne sprzedawcy;
- zbyt krótki film nie da nabywcy pełnego obrazu i nie spełni jego oczekiwań, a długi przegląd będzie nużący. Optymalny czas trwania filmiku to 2-3 minuty;
Nagranie ma odpowiedzieć na jedno proste pytanie kupującego: czy warto rozważyć zakup tego samochodu, czy nie warto.
Nasi moderatorzy są świadomi ważności filmików w sprzedaży samochodów, ale nie publikują filmików, które nie należą do autora, nie przedstawiają danego samochodu, zawierają reklamy lub są niezgodne z normami moralnymi.
JAK PRZYGOTOWAĆ TEKST OGŁOSZENIA?
Po zdjęciach najważniejszą częścią ogłoszenia jest tekst. Jest to ważne źródło informacji o pojeździe, które nabywca napotka na pierwszym etapie.
Prezentacja tekstu, jego informacyjny charakter, użyteczność przekazu, a nawet obecność błędów ortograficznych mogą wpłynąć na decyzję o zaufaniu sprzedawcy. Aby uzyskać jak najbardziej pozytywną odpowiedź, należy napisać szczery i kompletny opis pojazdu.
Przy pisaniu ogłoszenia można kierować się własną wizją. Warto postawić się w sytuacji kupującego i zastanowić się, co mogłoby mnie zainteresować przy wyborze samochodu.
Nasz portal nie ma ścisłych zasad dotyczących pisania opisu ogłoszenia, ale przygotowaliśmy krótką listę pytań, które zainteresują każdego kupującego i pomogą Ci stworzyć przydatny opis:
- kto jest właścicielem?
- ilu właścicieli zmienił ten samochód?
- gdzie i kiedy został zakupiony?
- czy pojazd ma widoczne uszkodzenia zewnętrzne?
- Czy występują problemy z jakimiś systemami?
- Czy był naprawiany, kiedy i co zostało w nim wymienione?
- jak i gdzie pojazd był serwisowany i czy są na to faktury?
- kiedy odbył się ostatni przegląd i co zostało w nim wymienione?
- czy w najbliższej przyszłości konieczne będzie przeprowadzenie jakichkolwiek napraw pojazdu?
- Czy zainstalowano jakieś dodatkowe wyposażenie?
- jakie opony posiada pojazd i w jakim są one stanie, czy jest możliwość sprzedaży dodatkowego kompletu opon?
- jakie jest średnie zużycie paliwa w różnych warunkach jazdy?
- Jakie są zalety i wady tego modelu?
Szczery i otwarty tekst od razu wzbudzi zaufanie i pozwoli nawiązać kontakt. Kompletny opis może również odpowiedzieć na wiele pytań, które kupujący będzie chciał zadać przez telefon. W związku z tym ogromną zaletą tekstu jest możliwość opisania tych cech samochodu, które trudno pokazać na zdjęciu.
Krótki opis jest często bezużyteczny dla kupującego i sprawia wrażenie, że sprzedawca podchodzi do sprzedaży niepoważnie. Możesz nie pisać całego opowiadania, ale ogranicz się do kilku zdań napisanych prostym językiem. Będzie to świadczyło o odpowiedzialności obecnego właściciela i jego zainteresowaniu sprzedażą.
JAKĄ WYBRAĆ TAKTYKĘ SPRZEDAŻY?
Wykonałeś więc podstawowe kroki, aby stworzyć pełnowartościowe ogłoszenie motoryzacyjne: przygotowałeś samochód do sprzedaży, oszacowałeś jego wartość, zrobiłeś dobre zdjęcia i filmiki oraz napisałeś użyteczny tekst.
Jeśli cena samochodu jest odpowiednia i treść ogłoszenia jest w porządku, otrzymasz telefony już pierwszego dnia po publikacji.
Reaguj na "pierwszą falę zgłoszeń"
Najbardziej aktywne są pierwsze dni sprzedaży. Powód jest prosty: większość kupujących wchodzi na portal codziennie, a czasem nawet kilka razy dziennie, aby przeglądać nowe oferty interesujących ich modeli.
Twoje ogłoszenie wzbudzi zainteresowanie, ponieważ będzie to nowość na liście. W ten sposób niektóre pojazdy są sprzedawane w ciągu pierwszych dni po publikacji.
Codziennie podbijaj ogłoszenie
W miarę upływu czasu zainteresowanie użytkowników i intensywność połączeń będą maleć.
Codziennie na portalu publikowane są nowe ogłoszenia. Wszystkie ogłoszenia są domyślnie posortowane według daty dodania, więc stopniowo ogłoszenia są przesuwane w dół listy.
Aby przenieść ogłoszenie na górę listy, należy je podnieść. Potwierdza to również, że ogłoszenie jest aktualne. Funkcja podnoszenia jest bezpłatna i dostępna raz dziennie. Codzienne aktualizowanie oferty to dobry sposób na zwiększenie szans na sprzedaż, dlatego nie należy zapominać o tej funkcji.
Stopniowo obniżaj cenę
Wiedza o tym, jak interesująca jest Twoja oferta dla potencjalnych nabywców, jest prosta: połączenia i wiadomości są wskaźnikiem popytu.Jeśli aktywność jest stała, oznacza to, że kupujący są zainteresowani samochodem, a jego sprzedaż jest tylko kwestią czasu.
Jeśli jednak codziennie aktualizujesz swoje ogłoszenie i otrzymujesz bardzo mało telefonów lub nie otrzymujesz ich wcale, warto rozważyć cenę podaną w ogłoszeniu.
Jeśli zależy Ci na sprzedaży samochodu w bardzo krótkim czasie, a nie czekaniu miesiącami, zacznij powoli obniżać cenę.
Okresowo aktualizuj zdjęcia
Dzięki temu Twoje ogłoszenie zwróci uwagę osób, które do tej pory nie zwracały na nie uwagi.
Zalecamy wykonanie i przesłanie nowych zdjęć pojazdu: zmianę lokalizacji zdjęcia lub zmianę kąta. Oferta z zaktualizowanymi zdjęciami będzie wyglądała jak nowa i zostanie ponownie zauważona.
Pilna sprzedaż
Czasami pilna potrzeba sprzedaży samochodu jest ważniejsza niż jego cena. Jeśli chcesz jak najszybciej sprzedać swój samochód, zalecamy spróbować sprzedać go na aukcji w serwisie MOTORSELL.PL.
Po obejrzeniu samochodu specjalista od aukcji pomoże Ci ustalić cenę wywoławczą i szybciej sprzedać samochód.
Mamy nadzieję, że rekomendacje portalu MOTORSELLER pomogą Ci w dokonaniu udanej sprzedaży!